Lietuvos akinių galaktikos valdovė Jūratė Kersnauskė: „Akinių verslas man – ne darbas, o hobis!“

Linas JEGELEVIČIUS

Jeigu kur nors vasarą pajūryje išvysite žavią moterį ryškiais ypač dideliais akiniais, gali būti, kad jūs sutikote „Fielmann“ optikų tinklo Baltijos šalyse komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovę Jūratę Kersnauskę. Baigusi serbų ir kroatų, o kaip gretutinę specialybę ir italų kalbos studijas Vilniaus universitete, ji šiandien – Lietuvos akinių rinkos fėja. „Tikrai taip! Aš kartais save pavadinu ir akinių galaktikos valdove, – juokėsi Jūratė. – Akiniai dabar – ne tik pagalba regos sutrikimų turintiems žmonėms, bet ir kasdienos aksesuaras. Man taip pat – turiu itin ryškių ir stulbinančio dydžio akinių!“ – „Lietuvos pajūriui“ sakė Jūratė Kersnauskė.

– Pajuokausiu: jūsų optikas ir trumparegiai gali lengvai pamatyti – toks ryškus, „ledinis“, šviesus jūsų salonų interjeras.

– Išties, mes turime išskirtinį interjerą ir eksterjerą. Tai – nemaža investicija. Ne vien piniginė, bet ir laiko, idėjų prasme, įdėta daug širdies, kad būtų jauku ne tik mūsų klientams, bet ir darbuotojai galėtų jaustis tarsi namuose. Partnerystė su „Fielmann“ Baltijos šalyse tęsiasi jau daugiau nei 20 metų, tiek Vokietijoje, tiek ir čia kompanijos yra valdomos šeimų.

Visas „kovidas“ – toks milžiniškas iššūkis visiems, bet mes į jį pasižiūrėjome kaip į galimybę: atsinaujinome tiek dizainu, tiek ir patalpų dydžiu, kad klientams būtų jauku ir galėtume jų kuo daugiau priimti.

„Fielmann“ valdo arti 1000 optikos salonų 16-oje Europos šalių, o Lietuvoje yra 17 optikų, 10 – Latvijoje.

Kartais pajuokauju: „Esu ištekėjusi už „Fielmann“. Tiesiogine ir netiesiogine prasme (juokiasi). Visa mūsų šeima yra įsitraukusi ne tik į kompanijos valdymą, bet ir kasdienines užduotis. Kiekvienas esame atsakingas už skirtingas sritis, tad puikiai žinome, kaip mums sekasi kiekvienoje iš jų. Stiprus tandemas yra labai svarbu.

Visus darbuotojus, kurių mūsų įmonėje Lietuvoje ir Latvijoje dirba apie 300, vadiname šeima. Gal nepatikėsite, tačiau gerai pažįstame kiekvieną mūsų darbuotoją – su kokiais rūpesčiais jie gyvena, ką mėgsta laisvalaikiu ir panašiai.

Turbūt kam nors banaliai nuskambės, bet darbuotojai – svarbiausia. Blogai bus jiems  – nieko nepasieksi. Kaskart galvojant apie darbuotojus, mėgstu sakyti, kad kiek mylėsime juos, tiek jie mylės ir mūsų klientus, todėl visiems jiems skiriame daug dėmesio ir atidos.

Optika – nepaprastas ir nelengvas verslas. Jeigu į jį keli koją su siekiu daug uždirbti – netinkamas požiūris.

Šiame versle akiniai turi būti dalimi tavęs, tavo gyvenimo būdas ir stilius.

Man – būtent taip. Dėl to man visas mūsų verslas – hobis, ne darbas. Labai mielas ir didelis hobis! (Juokiasi).

– Ar gatvėje, pažvilgčiodama į akiniuotų praeivių veidus, lengvai išskiriate savuosius?

– Tikrai taip. Gerai pažįstu didžiąją dalį mūsų modelių. Aš pati važiuoju išsirinkti naujų akinių kolekcijų. „Fielmann“ turi nuosavą kolekciją. Daug žmonių – ir žinomų – yra mūsų klientai. Jiems svarbu ne tik prekinis ženklas, bet ir aptarnavimas, asmeninis dėmesys, kokybė, garantijos, patikimumas, akinių priežiūra.

– Kai kas sako, kad apie vyrą spręsk pagal jo laikrodį ir batus, apie moterį – pagal jos rankinę. O kokią žinutę jums siunčia akiniai ant kieno nors nosies?

– Kartais su bičiulėmis, akinių fanėmis, juokaujame: „Į vidų pirmas žengia ne žmogus, o jo ar jos akiniai“ (šypsosi).

Esu girdėjusi daug įdomių istorijų, kad dėl akinių pavyksta užmegzti daug įdomių pažinčių. Mano gera bičiulė Viktorija, rašytoja, laidų vedėja, buvo mokytoja, kai mes tik susipažinome.

Koks nelengvas mokytojos darbas, visi žinome.

Kai ji man prie kavos puodelio kartą prasitarė, kad norėtų palikti mokyklą ir tapti rašytoja, jai patariau: „Pirmiausia pasikeisk akinius ir tuomet tapsi rašytoja!“

Man išsprūdo tie žodžiai todėl, kad akiniai, kuriuos ji dėvėjo, neatspindėjo jos asmenybės ir neperteikė jos charizmos.

Ir nepatikėsite: stebuklai jos gyvenime įvyko, kai ji pakeitė akinius – pradėjo nešioti stilingus, ryškius. Gyvendama Portugalijoje ir apsilankiusi mados savaitėje, dėl akinių ji užmezgė pažintį su leidinio VOGUE redaktore, garsiąja mados kritike Suzy Menkes (šypteli).

Akiniai – ko gero, kiekvienam į akis labiausiai krentantis kiekvieno žmogaus aksesuaras. Itin iškalbus!

– Ar vyrai taip pat tampa drąsesni?

– Iš 10 mūsų klientų 8 yra moterys ir tik 2 vyrai, kuriuos taip pat neretai atsiveda žmonos (šypsosi). Bet padėtis keičiasi – ir vyrai nori puoštis, būti išskirtiniais. Supratimas, kad akiniai nėra tik regą koreguojanti priemonė, bet ir aksesuaro dalis, sparčiai didėja – tarp vyrų taip pat.

Mėgstu sakyti, kad akinių, kaip ir batų, turėtume turėti ne vieną porą. O keisti juos pagal sezoną, net nuotaiką. Akiniai, su kuriais einame į teatrą, nelabai tinka paplūdimiui. Ir – priešingai.

Labai noriu, kad lietuviai labiau išdrąsėtų ir išlaisvėtų – dėvėtų ryškesnius, įdomesnius akinius.

Per koronaviruso pandemiją užsidarėme savo namuose. Bet, mano nuostabai, per ją kitame skambučio gale esu atkreipusi dėmesį į ne vieną pašnekovą ar pašnekovę su išraiškingais akiniais.

Po smagaus sakinuko apie akinius mūsų pokalbis iškart sušiltėdavo – atsirasdavo daugiau bendros kalbos, tokio gero vaibo.

– Jūs – didelė Italijos gerbėja. Ar pagal akinius pasakytumėte: „Tu – italas, o tu – matyt, lietuvis?“

– Tikrai taip. Kadangi mes esame vokiška kompanija, vokiško mentaliteto, mes gan ilgai truputį nuobodžiai atrodėme (šypsosi).

Ar mes, lietuviai, akinių prasme esame artimesni vokiečiams ar italams?

Italams! Vokiečiai – tokie pragmatiški, ieškantys kokybės ir patogumo. Italai, žinia, – ryškūs, stiliaus prasme – įdomesni. Mes – labiau kaip italai.

Latvijoje – dar įdomiau. Kadangi ten nemaža Rusijos kultūrinė įtaka, daug latvių nori prabangių akinių, su aukso detalėmis, ryškiais papuošimais.

– Beje, iš kur jūsų meilė Italijai?

– (Šypsosi). Italų kalba visada buvo mano svajonių kalba. Vilniaus universitete baigiau serbų ir kroatų kalbų studijas – mūsų kursas buvo pirmasis toks, o antroji mano specialybė – italų kalba.

Vidurinę mokyklą baigiau Prienuose. Ne itin  joje draugavau su tiksliaisiais mokslais, tai tokios humanitarinės studijos – logiškos. Mokykloje buvau iki akių panirusi į kalbas – mokiausi anglų, rusų, vokiečių kalbų ir net lotynų.

Dievinu viską, kas yra itališka, bet iki „kovido“ su darbuotojais į Italiją vykdavome ir dėl kitos priežasties – stebėti gyvai, kaip ten yra gaminami tokių mados namų kaip „Dolce&Gabbana“, „Prada“, „Giorgio Armani“ ir pan. akiniai.

Nors liūto dalis gamybos yra automatizuota, tačiau iki šiol yra išlikę daug rankų darbo. Tai paaiškina, kodėl akiniai nėra itin pigūs. Geri akiniai!

Kaip senas kaip pasaulis išradimas – akiniai – koja kojon žengia su technologijomis? Ar akiniai turi erdvę radikaliems pokyčiams kaip, tarkime, laikrodis?

– Tie pokyčiai – milžiniški. Ne visada juos klientai ir žino.

Kalbant apie akinių rėmelius, maždaug kas 20 metų sugrįžta tos pačios jų formos. Tačiau jų gamybos technologijos keičiasi labai sparčiai.

Net ne visada galėčiau pasakyti, kad tik į gera. Pavyzdžiui, diskutuotina, ar acetato akinių rėmeliai yra gamtą tausojančio žmogaus svajonė, nors jie išsiskiria savo spalvomis, šie akinių rėmeliai yra itin patvarūs. Neretai akinių rėmeliai iš naujų, mažiau gamtai draugiškų medžiagų nėra tokie ilgaamžiai.

Kalbant apie akinių lęšius, šuolis – neįtikėtinas, šviesmečiais matuojamas. Palyginimui – kaip tie pirmieji „plytiniai“ „mygtukiniai“ mobilūs telefonai ir dabartiniai, super išmanūs. Arba – sovietiniai „Žiguli“ ir dabar – „Tesla“.

Anksčiau vieni akiniai buvo skirti darbui, kiti – (žiūrėti) į tolį, dar kiti – poilsiui. Dabar visai tai – viename lęšyje. Su vienais akiniais gali matyti visur ir viską.

„Fielmann“ Lietuvoje ir Latvijoje dirba su inovatyviausiu pasaulyje lęšių gamintoju, kuris turi keletą savo mokslininkų komandų, kuriančių geriausiai atitinkančius šių dienų akiniuočių poreikius lęšius.  Bendradarbiauja su įvairiomis akių klinikomis, todėl puikiai išmano, kokio tipo akinių reikia šiuolaikiniam žmogui. Naujos technologijos nėra testuojamos laboratorijose, pirmiausiai jas išbando realus žmogus. Šalia Paryžiaus yra įkurtas namas, kuriame apgyvendina žmones, sutikusius išbandyti naujus lęšius. Jie – kaip viešbučio svečiai: ilsisi terasoje žvelgdami į tolį, žiūri televizorių, skaito, keliauja į darbą, visą laiką dalindamiesi su lęšių gamintoju savo potyriais ir pojūčiais.

– Jūs – už akinius, kontaktinius lęšius ar lazerinę operaciją regai pakoreguoti?

– (Šypsosi). Kai tapo madingi kontaktiniai lęšiai ir tokios operacijos, net neramu buvo – gi konkurentai. Bet laikas – akinių pusėje. Nerealu, kad akiniai, ypač korekciniai, patektų į internetinę prekybą. Saulės akiniai – kitas reikalas. Suvokiant optikų svarbą, net „kovido“ metu jos nebuvo uždarytos.

Nuolat nešioti kontaktinius lęšius, mano įsitikinimu, nederėtų – kam tas nuolatinis kontaktas su organizmu ir intervencija?

Akiai būtina leisti pailsėti – pakvėpuoti.

Nesu lazerinių akių operacijų ekspertė, bet iš mūsų klientų girdžiu nemažai istorijų apie nepavykusias operacijas, viskas priklauso nuo ją atlikusio gydytojo kvalifikacijos. Be to, operacijos turi ir šalutinių poveikių, stipriai sausėja akys, tad tenka nemažai išleisti akių lašams.

Ne kiekvienas žino, kad net ir po tokios operacijos vis tiek teks sugrįžti prie akinių – skaitymo akinių. Žinoma, yra situacijų, kai dioptrijos yra itin sudėtingos, tokia operacija itin palengvina žmogaus būtį, tačiau jei refrakcija nėra labai didelė, visgi rekomenduočiau rinktis akinius – ypač dabar, kai yra toks didelis tiek rėmelių, tiek ir akinių lęšių technologijų pasirinkimas.

– Ar „Fielmann“ galiu gauti visas įmanomas paslaugas – nuo A iki Z?

– Negalime atlikti tik labai specifinių tyrimų, nors kai kuriuose mūsų salonuose Vilniuje ir Kaune turime optinės koherentinės tomografijos aparatus – jie leidžia labai nuodugniai ištirti akis. Pastebėti net akių ligų užuomazgas.

Nuo šių metų mūsų salonams suteiktos medicinos įstaigų licencijos – mūsų optometrijos specialistai gali atlikti ir gilesnę akių apžiūrą.

Vis dar gaji nuomonė, kad jeigu atsiranda bėdų su akimis, turi registruotis pas gydytoją oftalmologą. Ne, eilėse stovėti net nereikia – tiesiog ateikite į mūsų optikos salonus, kuriuose jumis pasirūpins mūsų specialistai.

„Fielmann“ visus savo produktus gamina iš aukštos kokybės ir patvaraus metalo, o į rėmelių gamybą įtraukiamas alergiją nesukeliantis titanas.

Žinoma, griežta kokybės kontrolė. Ji vykdoma viso akinių gamybos proceso metu. Jeigu nukrypstama nuo parametrų ar padaroma klaida, akiniai pagaminami iš naujo.

„Fielmann“ garantuoja aukščiausią kokybę visose srityse, pradedant nuo produktų gamybos ir baigiant aptarnavimo sritimi.

Taip pat mes siūlome nemokamą akinių remontą.

Bet kuriame mūsų salone galima akinius „išmaudyti“ SPA vonelėje – nemokamai. Visa tai padaro jų specialistai.

– Koks jūsų regėjimas?

– Kol kas – nepriekaištingas (juokiasi). Kai sukanka 40 metų, prasideda presbiopija, natūralus lęšio elastingumo praradimas, sutrikdantis gebėjimą tinkamai fokusuoti žvilgsnį į artimus objektus. Tai – ne liga. Tai amžiaus tarpsnis, kuomet mūsų rega silpnėja.

Didžiausią klaidą tokie žmonės daro, kai numoja į tai ranka: „Ai, senstu, pagersiu vitaminų ir bus gerai. Gink Dieve, nedėvėsiu akinių!“ Toks požiūris – klaidingas, akiai nuolat įsitempus, rega tik dar labiau silpsta.

– Kiek akinių turite savo asmeninėje kolekcijoje?

– (Juokiasi). Oi, labai daug. Net ir akinių rėmelių, tačiau be dioptrijų – nešioju juos ir dėl stiliaus, ir akių apsaugai, nes lęšiai padengti specialia prevencine danga, saugančia nuo išmaniųjų ekranų! Kai kuriuos juos Lietuvoje, matyt, retas užsidėtų (juokiasi)! Dėl jų stulbinančių dydžių, keistų formų ir spalvinių sprendimų. Aš neturiu vidinių baimių!

– Neturite nei baimių, nei bijote iššūkių?

– Nė kiek.

– Parašiutu šokote?

– Šokau! Dirbau įmonėje, kuri nusprendė uždaryti vieną savo filialų. Tądien, kai užrakinėjome biuro Vilniuje duris, kartu su jo vadove Kristina kėlėmės į padangę ir iššokome (šypsosi). Užtvirtinome savo draugystę!

Versle iššūkiai taip pat labai reikalingi. Jeigu jų nebūtų, plauktum pasroviui, dairydamasis į kitus. Mėgstu sakyti: mes neturime konkurentų, einame savo nusibrėžtu keliu ir žinome, ką norime pasiekti, nesiblaškome dairydamiesi į kitus.

Palaikydami ilgametę partnerystę su Vokietijos kompanija, galime labai daug suteikti išskirtinių garantijų savo klientams, turime stiprų užnugarį, derėdamiesi su akinių gamintojais, tai suteikia mums galimybę parduoti akinius už sąžiningą kainą, todėl niekada mūsų salonuose nepamatysite „%“ ženklo, neužkeliame kainų, kad po to darytume nuolaidas. Tai – viena mūsų pamatinių vertybių ir išskirtinumas tarp kitų optikos rinkos žaidėjų.

– O kokius akinius nuo saulės patartumėte nešioti pajūryje?

– Tikrai ne bet kokius! Įsigyti juos ne maisto prekių centre ar turguje, o optikos salone. Svarbu akis tinkamai apsaugoti nuo ultravioletinių spindulių. Rinkčiausi tamsesnius akinius prie jūros, nors ką rodo tendencijos, akinių lęšis šviesėja. Derėtų prisiminti, kad sūrus jūros vanduo taip pat gali sugadinti ne tik tamsius akinių lęšius, bet ir dioptrinius.

Paplūdimiui tinkamos bet kokios formos akiniai, šį sezoną itin madingi katės akies siluetai, taip pat sugrįžo Hario Poterio stilistika, karaliauja amžina Aviator klasika, tačiau norintiems pasislėpti ne tik nuo saulės, bet ir pailsėti nuo aplinkinių žvilgsnių, puikiai tiks pusę veido dengiantys akiniai nuo saulės.

Didžiausias mano patarimas: paplūdimiui turėkite pramogoms prie vandens skirtus akinius, nederėtų imti tų, su kuriais dirbate biure ar laisvalaikį leidžiate mieste. Smėlis, sūrus vanduo, kaitri saulė gali labai greitai pažeisti akinius, todėl rinkitės tokius, kurių nebus labai gaila, jei visgi susigadintų.

– O tėvai vaikų akių nepamiršta atostogaudami pajūryje?

– Tai – tikrai aktualu. Tėveliai pasirūpina savo akimis pajūryje, bet, deja, neretai užmiršta savo vaikų akis, nors jos – itin pažeidžiamos.

Tėvų argumentas dažnai toks nemokšiškas: „Pames vaikas saulės akinius. Vaikas gi nuolat juda“.

O vaikai akinių įprastai nemėgsta ir dėl to, kad mamytės juos jiems išrenka.

Mano patarimas – toks: leiskite patiems vaikams išsirinkti akinius. Ypač tuos nuo saulės. Tuomet jūsų vaikas juos mielai nešios ir saugos akis. Ne visi tėveliai žino, kad iki kol formuojasi vaikų akys, jos yra labiau pažeidžiamos kenksmingų spindulių, kas gali turėti įtakos ankstyvoms jų ligoms atsirasti.

Skirtingai nei kitose valstybėse, Lietuvos ir Latvijos „Fielmann“ itin daug dėmesio skiria vaikams – vaikiškus akinių rėmelius mes perkame tiesiai iš gamintojo.

Tai – mūsų laisvė. Tokiu būdu mes auginame savo būsimą klientą. Vokiečiai pradėjo dirbti su vaikais vėliau nei mes čia.

Dėl išvystytų technologijų, ypač per koronaviruso pandemiją, akiniuočių – gerąja prasme – amžius sparčiai jaunėja. Deja – taip pasakytų kiekviena mama.

Mes – socialiai atsakinga kompanija: daug akinukų gaminame ir juos nemokamai parūpiname vaikų namams, socialiai remtiniems vaikams ir kitoms socialiai jautrioms grupėms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Scroll to Top