Projektus be ribų kuriančios komandos vadovė Eglė Rukšėnaitė: „Ateitis priklauso nesumeluotai kokybei“

„Jei lygintume žmonių poilsį prieš 20 metų, dabar galimybės ir pasirinkimas gerokai išaugęs tradicinio poilsio suvokimo ribas. Vieni ilsisi tylos stovyklose, kiti renkasi skaitmeninę detoksikaciją, o treti su bičiuliais mina dviračiais tūkstančius kilometrų ar bėgioja maratonus per kalnus. Skirtingi žmonių pomėgiai, prognozės, koks bus rytdienos žmogus, skatina mus kurti pankiškiausius projektus“, – sako unikalių verslo projektų kompanijos E77 įkūrėja ir direktorė Eglė Rukšėnaitė.

2022-ieji Eglei – ypatingi: moteris paskelbta Pasaulinės SPA asociacijos (World SPA Association) ambasadore Baltijos šalyse, LVRA valdybos narė, o jos įkurta E77 įmonė skaičiuoja dešimtis vystomų ir jau atidarytų projektų.

E77 – kūrybinga verslo architektų ir vizionierių komanda, kurianti išskirtinius viešbučius, SPA, sveikatos ir medicinos centrus. Net ir pavadinimas išradingas: kompanija pavadinta pagal Europos kelią E77, jungiantį šalis prie Baltijos jūros su centrine žemyno dalimi.

„Mes esame tarsi navigacija klientui. Dalyvaujame projekte „nuo…iki“: vietos analizė, projekto sukūrimas atsižvelgiant į vietovės duotybes, išskirtinio objekto koncepcija ir vizualizacija, rinkodaros strategija ir pan. Darome tai, kuo tikime, kuriame tai, ko dar nėra, bet turi vietą būti. Šiek tiek užtrunka, kol mūsų vizijomis įtiki ir klientai“, – sako E. Rukšėnaitė.

Jūsų komanda – viešbučių ir SPA kūrimo profesionalai.  Jūs nekonsultuojate ir nedalijate patarimų, o aktyviai įsitraukiate į projektą ir globojate tol, kol veikia taip, kaip suplanavote. Esate perfekcionistai?

Iš dalies – taip, nes mums svarbu kokybė, bet labai svarbu ir kūrybiška projekto eiga, kas dažnai nulemia pokyčius ir sugebėjimą tuos pokyčius valdyti ir juos paversti privalumais.

Dažnai sakau, jog esame savotiški verslo pankai. Mes mėgaujamės kurdami ir linkę šiek tiek „išeiti už ribų“, laužyti nusistovėjusias taisykles ir  suvokimą apraizgiusius stereotipus. Laisvė ir kliento suteiktos galimybės leidžia mums mąstyti plačiau ir pasiūlyti netikėtų sprendimų.

Save vadinate verslo pankais. Kaip jūsų pankiškas idėjas priima klientai?

Kai pateikiame klientui projekto viziją, paprastai būna pauzė ir prašymas „leisti dar pagalvoti“, – šypteli E. Rukšėnaitė. – Taip, mes drąsūs, nebijome šokiruoti, tačiau tikime, jog  pasaulyje jau yra užtektinai standartų ir nebūtinai standartiniams sprendimams priklauso ateitis.

Iš esmės mūsų darbas – sukurti tai, ko nėra ir gal net visuomenė šiandien nenutuokia, jog jai to reikės rytoj. Mums gaila visatos laiko ir energijos kurti kopijas. Vieni mato trūkumus, pavyzdžiui, pelkė, o mes žiūrime, kaip tuos trūkumus paversti objekto privalumais.

Kaip atrodo E77 kompanijos sukurtų verslo projektų kitoniškumas?

Mūsų užduotis –  nuskraidinti žmogų į kitą planetą, pasiūlyti pereiti į kitą būvį, kad pajaustų skirtumą tarp kasdienybės ir jam įprasto poilsio.  Vidinis pokytis mums yra gero poilsio ženklas, kurio siekiame.

Paminėjote pokytį. Jis neįmanomas be psichologijos, sociologijos žinių. Vadinasi, kurti poilsio, sveikatingumo projektus kartais labiau reikia ne architektūros žinių, o suvokimo, kur ir kaip vystosi žmonija?

Mūsų kryptis – ateitis, tačiau iš praeities semiamės nekintančių dalykų, kurie yra energijos ir kūrybos šaltinis. Gyvenimas keičiasi beprotiškai greitai, nespėjame reaguoti į virsmus įvairiose srityse – technologijų, maisto ir transporto pramonės, todėl nelengva kurti numatant, ko žmogui prireiks po 5–10 metų.

Dažnai pagalvoju, jog visgi gimiau per anksti, nes mano esybė ateityje. Norėčiau pamatyti, kaip žmonės bendraus ir kokie bus jų pasirinkimai po 100 metų. Mus, kūrėjus, ateitis itin vilioja. Mes pateikiame kitokią viziją, atsižvelgdami į skirtingus žmonių poreikius.

Kai kalbama apie gyvenamojo namo statybas, dažnai akcentuojama trijų V svarba: vieta, vieta ir vieta. Ar ši taisyklė galioja ir jūsų kuriamiems viešbučiams bei SPA?

Pastebime, jog vieta kaip vertybė praranda savo nenuginčijamą svarbą. Viešbutis ar poilsiavietė gali įsikurti bet kur: mažame mieste, kaime, prie upelio, pelkėje ar dykumoje. Įsitikinome ne kartą – jei sukuri kažką unikalaus ir natūraliai įsiliejančio į aplinką, sėkmė šios vietos neaplenkia.

Štai sugalvojome naują projektą Juodupės kaime šalia Žemaitijos nacionalinio parko. Turime viziją – išvystyti nišinį kūrybinių terapijų centrą Lietuvoje. Vaizdai kaip Šveicarijoje – atima žadą! Visa teritorija – daubos, vanduo, nendrės, ąžuolynas, lazdynų giraitė – yra vienas didžiulis potencialas, kur tereikia sukurti infrastruktūrą. Tikiu – unikali gamta sulauks lankytojų.

Turime išpuoselėtus kurortus – Druskininkus, Birštoną, Palangą. Kur dar galima kurti patrauklias poilsio oazes Lietuvoje?

Taip, investuotojai ilgą laiką dairėsi į Druskininkus, Birštoną ir tik dabar ima atrasti vakarų Lietuvą kaip patrauklią investicijų kryptį. Pandemija „aktyvavo“ šią neišnaudotą zoną. Verslo žmonės suprato, jog pajūris nebūtinai yra tik sezoninis – vasaros – verslas. Kad tie pokyčiai nesibaigtų sulig pandemijos pasitraukimu, būtina vystyti kurorto infrastruktūrą, viešbučius, paslaugas, pramogas.

Galima pasidžiaugti, kad Palangoje statomas garsaus tarptautinio viešbučių tinklo „Marriott“ viešbutis, kuriam mūsų komanda kuria unikalią SPA koncepciją. Jis bus pačioje Palangos širdyje, šalia tilto. Tai iš tiesų labai laukiamas projektas, kuris išryškins Palangos kurortą tarptautiniame turizmo žemėlapyje.

Dar vieno įdomaus projekto sulauks Šventoji. Regis, netipinė vieta, tačiau asmeniškai aš labai tikiu Šventosios gražesne ateitimi. Šiai vietovei ypač linkime nepadaryti klaidų, statant tik apartamentus – reikėtų vystyti daugiau viešbučių ir infrastruktūros objektų. Tik tokia kryptis didins Lietuvos pajūrio kurorto vertę.

Per 20 veiklos metų sukaupėte žinių apie viešbučių verslą. Ką supratote?

Viešbučių verslas nėra toks paprastas, kaip daugelis įsivaizduoja. Tačiau nepaisant iššūkių, tai puiki galimybė investuoti į NT verslą kitaip, nei statant daugiabučius. Daugybė pasaulinių investavimo fondų atsigręžė į šią rinką, kuriai prognozuojami rekordiniai augimai: 2017–2020 m. pasaulyje užfiksuotas 22% sveikatinimo nekilnojamjojo turto (Wellness Real Estate) rinkos augimas, iki 2025 m. prognozuojamas dar 22,63% šoktelėjimas.

Ką patartumėte investuotojams Lietuvoje?

Investuotojų taikiklyje vis dažniau turėtų atsidurti maži miesteliai ar neatrastos vietos.

Mūsų komanda myli projektus netikėtuose vietose, nors iš pradžių ir susiduriame su verslo partnerių skepsiu: „Negi tokiose vietose kam nors tokios kokybės reikia?“ O aš tada klausiu: „O iš kur žinome, kad nereikia?“ Jei manysime, kad, pavyzdžiui, Kelmėje klientui galime išvirti prastesnę kavą, mes iš karto pasmerkti nesėkmei.

Taigi linkime nusipurtyti stereotipus ir pamatyti aplinką kitaip. Tikiu – ateitis priklauso nesumeluotai kokybei.

Nuotraukose:

Kompanijos E77 įkūrėja ir direktorė Eglė Rukšėnaitė

Amberton Green SPA Druskininkai” (atidarytas 2020 m. rudenį; architektai – arches, Edgaras Neiniškis)

Kūrybinių terapijų centras Juodupėje (vystomas; architektai – UP Projektai, Algirdas Stripinis; interjeras – Nomo)

Esė SPA Hotel & Gastrobar” (atidarytas 2021 m. vasarą; architektas – Paulius Mirinavičius; interjeras – Jurgita Masiukaitė)

Druskininkų projektas (vystomas; architektas – Paulius Mirinavičius)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Scroll to Top